O Concello de Negreira recoñeceu este xoves 5 de marzo, o traballo da axente de economía doméstica do servizo de Extensión Agraria de Negreira, cuxo equipo foi crave para profesionalizar o rural do municipio e reivindicar o papel da muller na sociedade da época.

María del Carmen Álvarez de Ron Riopedre, coñecida como "Mita", marcou un antes e un despois na sociedade barcalesa. O seu traballo modernizou o rural e reivindicou o papel da muller neste ámbito. O  Concello de Negreira recoñece o seu traballo co Premio 8 de Marzo nun Auditorio cheo de público.

Coa participación do alcalde de Negreira, Manuel Ángel Leis Míguez; a concelleira de Servizos Sociais e Igualdade, María del Mar García Vidal, así como da Asociación de Mulleres Gandeiras Baneón, o equipo de igualdade EQUA do IES Xulián Magariños, e o grupo de pandereteiras; foi un antigo compañeiro seu como Joaquín Buergo del Río, o encargado de poñer en contexto o arduo traballo realizado naquela época dende a axencia de Extensión Agraria.

Mita, asturiana de nacemento, en concreto de Vegadeo (1945), mudouse a Negreira onde traballou como axente de economía doméstica na primeira axencia do extinto Servizo de Extensión Agraria, de toda España. Os seus fillos, María del Mar e Dan Cruz, foron os encargados de agradecer este recoñecemento á traxectoria profesional e social da súa nai.

O seu labor, xunto coa dos membros do seu equipo, contribuíu á modernización e profesionalización do rural do municipio, constituíndo unha figura crave para o progreso de leste. As súas formacións e a súa incesante capacidade de traballo introduciron novos tipos de cultivo en Negreira e reivindicaron a figura da muller no ámbito rural, e na sociedade en xeral.

Mita e o seu equipo de Extensión Agraria conseguiron modernizar unha sociedade que por aquel entón permanecía pechada a unha economía de subsistencia e á discriminación da muller. Cos seus talleres Mita deu a coñecer novos cultivos no rural do municipio, profesionalizándoo e deixando atrás o autoabastecimiento. Á súa vez, consciente de que a poboación da Galicia rural sufría de carencias alimenticias, deu a coñecer a pirámide alimenticia, co obxectivo de mellorar a nutrición dos veciños e veciñas.

Dentro das iniciativas realizadas con mulleres incluíronse viaxes e colaboracións para crear asociacións feministas como a de Mulleres Gandeiras Baneón. Á súa vez, o seu incesante labor tamén impulsou a creación de organizacións doutro tipo, como a de xubilados. Tamén creou xunto co seu marido a Asociación Cultural Tambre, constituíndo sempre unha figura destacada na organización de actividades e eventos do municipio, chegando tamén a fomentar a I Carreira Popular de Negreira, unha cita de ámbito nacional na actualidade.