Youtubeiras recupera neste 2021 a gala presencial, que este ano se celebrará na Casa da Cultura de Bertamiráns, no concello de Ames, o venres 26 ás 20.00 horas. Os convites para asistir como público están dispoñibles a través de: abilleteira.concellodeames.gal. A gala será presentada polo grupo Tanxugueiras.

Youtubeiras é unha iniciativa organizada polos servizos de normalización lingüística dos concellos da Baña, Ames, O Grove, Moaña, Negreira, Pontevedra, Ribadeo, Rianxo, Santiago de Compostela e Teo, das universidades da Coruña, Santiago e Vigo, e da Deputación da Coruña.

Desta quinta edición dos galardóns, a organización destaca dous trazos fundamentais común dos vídeos e canles participantes nesta edición: un notable aumento na calidade técnica e de contidos, e unha importante ampliación das temáticas tratadas. Os videoblogs, os deportes, as viaxes, a identidade, a sexualidade, a cociña, os xogos e a música son os principais asuntos que se abordan con máis regularidade entre as youtubeiras e youtubeiros, que constitúen unha “comunidade en pleno proceso de expansión e consolidación”.

Explicouno así Carme Pereiro, coordinadora dos Premios Youtubeiras, quen anunciou a relación de finalistas, na que tamén participaron Escarlata Pampín, concelleira de Mocidade e Normalización Lingüística de Ames; María Muíño, deputada de Normalización Lingüística da Deputación da Coruña, e o grupo Tanxugueiras.

Deliberacións

O xurado, constituído polo sociolingüista Fernando Ramallo, o xornalista Adrián Lede, a profesora de lingua galega Noemí García, a realizadora e directora do Carballo Interplay Sonia Méndez e Esther Estévez, xornalista e responsable do #DígochoEu da Televisión de Galicia, reuniuse en Pontevedra a semana pasada para escoller a relación de finalista en once das doce categorías, xa que o Premio do Público vén determinadopolos votos emitidos polos/as internautas nas redes sociais de Youtubeiras. Segundo a acta, o xurado valorou positivamente tanto “a cantidade como a calidade” das canles presentadas e tamén salientou “a existencia dunha comunidade asentada de referencia para o Youtube en lingua galega”.

As deliberacións do xurado determinaron que Olaxonmario, Neeumátiko e Cousxs sexan as finalistas do Premio Youtubeira/o 2021. Os dous primeiros, ademais, aspiran xuntoao Son das Ideas a facerse co galardón á canle. Na categoría de vídeo, os finalistas son: Por que non entendo o portugués? Co @Portuguese whit Leo, vídeo de Olaxonmario; A nova bomba de Tanxugueiras, vídeo de Cousxs, e Educación Franquista, vídeo de Pradorua. Estes tres galardóns contan cunha dotación económica que ascende aos 1.000 euros, mentres que a do resto de categorías é de 500.Para o Premio do Público, os finalistas son: Conversas con Anselmo López Carreira: O reino medieval de Galicia,da canle Orgullo Galego; Amemos o nosoda canleXabi Gómez, e El cuarteto de IBAI” - Lucas Requena (PARODIA / VERSIÓN GALEGA),Feat. Dani Piñeiro, da canle Fica coa Bola.

As propostas que acaparan o maior número de finalistas son as seguintes: Olanxonmario aspira en total a facerse cos premios en cinco categorías (canle, youtubeira, vídeo, impacto e creatividade). A catro galardóns opta Neeumátiko (canle, youtubeira, calidade lingüística, impacto) e taménCousxs(youtubeira, vídeo, calidade lingüística e premio musical). O Son das Ideas pelexa por tres premios (canle, técnica e creatividade).

Pola súa banda, o grupo Tanxugueirasten un duplo protagonismo nestes Premios Youtubeiras, xa que ademais de protagonizar o vídeo finalista de Cousxs, presentará a gala de entrega do vindeiro venres 26 de novembro. Dende Tanxugueiras, sinalaron esta mañá ante os medios que a gala será neste 2021 eminente musical sen querer adiantar moitos máis detalles para sorprender o público que acuda á casa da cultura de Bertamiráns. Tanxugueiras unirase así a Iria Pinheiro, Patricia de Lorenzo ou a compañía teatral A Panadaría nalista de artistas e formacións que nos últimos anos presentaron a gala dos Premios Youtubeiras.

Relación de finalistas por categorías:

1. Premio canle

2. Premio youtubeira

3. Premio vídeo
"Por que é que non entendo o portugués? Co @Portuguese With Leo”, de Olaxonmario
"A nova bomba das Tanxugueiras”, de Cousxs

Pingando
AstroXabi

12. Premio do público
“Conversas con Anselmo López Carreira: O reino medieval de Galicia”, de Orgullo Galego
“Amemos o noso”, de Xabi Gómez
“‘El cuarteto de IBAI’ - Lucas Requena (PARODIA / VERSIÓN GALEGA) | Feat. Dani Piñeiro”, de Fica coa Bola